Coolapysseltjejen

Alla inlägg den 26 februari 2012

Av coolapysseltjejen - 26 februari 2012 18:21

Gokväll!

Idag så har jag varit med en kompis men på morgonen så sydde jag en mobilstrumpa.

   


Såhär blev den! Snygg?

Av coolapysseltjejen - 26 februari 2012 16:38

Hej! Idag så har jag och min kompis stöpt ljus! Innan ni gör detta måste ni ha sparat ljusstumpar länge! Såhär gör man:

Du behöver:

Ljussttumpar

Veke

Kastrull

Metallburk

Sked

Pennor( till att knyta fast veket)

Små burkar av plast(se bild)

 

1. Ta ljusstumparna och lägg i en tidning.

2. Sedan bankar du sönder dom med en hammare. När du gjort det så ska du plocka ut veckarna från ljusstumparna.

3. Sedan så lägger du ljusstumparna som har krossats i en metallburk.

3. Häll upp vatten i en stor gryta och sätt ner metallburken i.

5. Medans det kokar så ska du röra om så det inte stelnar.

6. När det har smällt så häller du upp ljusmassan i olika formar.

OBS!! Du måste ha lagt en penna över med veke(se bild).

7. Sedan låter du det stelna i ungefär 1-2 timmar( kan ta längre tid).

8. När det är klart så försöker du ta ut ljuset från burken.

9. KLART!!!!

Bild:


 

Om ni behöver mer hjälp, så skriv det i en kommentar så hjälper jag er! ♥

Av coolapysseltjejen - 26 februari 2012 11:45

  Japp, ni ville ju att jag skulle lägga in bilder på hur det såg ut inne i simshuset! Här kommer dom!

 

Det här är huset!


Mamman och pappans sovrum.



 


   

Vardagsrummet

 

Köket:

 


FLER BILDER KOMMER!!!!

(C) på bilderna!

Av coolapysseltjejen - 26 februari 2012 11:03

Japp, här kommer några bilder på mina simmar/hus!

 

Min sim älskar att plantera frunkter och grönsaker!

      

 Där sitter hon och äter en hamburgare i parken.

 

HAHAHAHHAHAHA! Han går igenom bordet!! HAHA!

Ett av mina snygga hus! Ska ta ett kort på ett jättefint hus jag har gjort!

Ska jag ta kort inne i husen?


ETT STORT (C) på mina bilder! Kopiera ej!



Säg till om jag ska visa fler simsbilder!

Av coolapysseltjejen - 26 februari 2012 09:43

Vill ni att jag ska läga upp bilder på mina simsgubbar/hus?


Av coolapysseltjejen - 26 februari 2012 09:05

Godmorgon!

Idag åt jag yoggi m músli och en macka till frukost.

Idag så ska jag pyssla lite och senare idag kanske jag lär er hur man stöper ljus(inte sånna långa).

Hejdå så länge!   



Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Pysseltjejen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Vad är bäst med min pysselblogg, tycker ni!
 Allt!
 Att du ger mig pysseltips!
 Kollar på dina fina bilder!
 Dina söta saker!

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27 28 29
<<<
Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Skriv något här:

KLockan är:

Klockan är:


Ovido - Quiz & Flashcards