Coolapysseltjejen

Alla inlägg den 7 april 2012

Av coolapysseltjejen - 7 april 2012 11:37

Glad påsk!

Idag så blir det bara ett inlägg, ska träffa hela släkten och äta god mat idag! Det ska bli så kul!

Och bara för det är påsk, tänkte jag bjuda på ett till påskpyssel! Vad sägs som det? Det är jätteenkelt och man behöver inte alls mycket saker!


En kyckling av piprensare!

Det du behöver:

♥ Piprensare, helst gula och röda.

♥ Limpistol(kan funka med annat lim)

♥ Två svarta pärlor till ögonen.

♥ En gul fjäder.

♥ Orange tyg.


Du börjar såhär.

1. Ta den gula piprensaren och snurra ihop den till en rund ring.

2. Ta den röda piprensaren och korta av den en liten bit så det passar till fötter.

3. Stick igenom fötterna i den runda ringen och och vik en liten del av fötterna så den kan stå.( se bilden!) 

4. Klipp ut en näpp ur det orange tyget. Klistra fast det på kycklingen.

5. Klistra fast två ögon på var sin sida av kycklingen.

6. Ta fjädern och limma fast bak på kycklingen.

7. KLART! ♥ Det var väl inte så svårt va? :)

Testa gärna! Om du har testat, skriv till mig hur det blev!

 

Nyss såg jag på PhilloFix, och hon påskpysslade och jag tänkte faktist pyssla en sak som hon gjorde, så det kommer nog snart, kanske om en stund, men nu ska jag äta! Vi ses snart igen.


Kraaam!

   


Presentation


Pysseltjejen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Vad är bäst med min pysselblogg, tycker ni!
 Allt!
 Att du ger mig pysseltips!
 Kollar på dina fina bilder!
 Dina söta saker!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Skriv något här:

KLockan är:

Klockan är:


Ovido - Quiz & Flashcards